VEELGESTELDE VRAGEN
Algemeen
Wij hebben hieronder voor jou alvast enkele veel gestelde vragen beantwoord. Deze antwoorden zijn echter aan verandering onderhevig en worden met regelmaat geüpdatet. Aan de vragen en antwoorden kunnen geen rechten worden ontleend en zijn niet bedoeld als onderdeel van de huurovereenkomst. De definitieve voorwaarden en onderdelen worden vermeld in de huurovereenkomst en het bijbehorende Huishoudelijk Reglement.
De verhuur van gebouw B en D is gestart! Schrijf je in voor de beschikbare woningen of pas je voorkeuren aan op de beschikbaarheid.
Algemeen
De verhuur van Wij Jullensblok Blok D is gestart! Je kunt je inschrijven of jouw voorkeuren aanpassen naar de beschikbare woningen. De eerste inschrijfronde van Blok D is geopend tot maandag 2 december 2024 12:00 uur. Hierna wordt de uitslag van de eerste toewijzingsronde uiterlijk bekend gemaakt op maandag 9 december 2024 17:00 uur.
De verhuur van Blok B is in volle gang bezig. Je kunt je inschrijven of jouw voorkeuren aanpassen naar de nog beschikbare woningen. Bijna dagelijks worden er toewijzingen gedaan. Indien er een toewijzing mogelijk is, ontvang je bericht per mail.
Woningen die gedurende het controleproces opnieuw beschikbaar komen worden eerst toegewezen aan reserve-kandidaten. Iedereen die is ingeschreven en voldoet aan de toetsingsnormen is automatisch reserve-kandidaat op de woningen volgens de voorkeuren in je inschrijving.
Na de eerste inschrijfperiode zullen wij dagelijks proberen de beschikbare woningen toewijzen aan kandidaten die deze in hun voorkeurlijst hebben staan en voldoen aan de gestelde eisen. Indien we je een woning kunnen toewijzen, ontvang je bericht per email.
Blok C is inmiddels volledig verhuurd, hiervoor kun je je niet meer inschrijven.
Zodra de inschrijfperiode van start gaat, ontvang je hierover een e-mail (schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte gehouden te worden). De inschrijving is volledig online. Door de digitale inschrijving kunnen wij sneller reageren, je beter ondersteunen en kun je vanuit huis alles organiseren. De inschrijving bestaat uit verschillende onderdelen en in deze stappen worden diverse controles uitgevoerd:
De inschrijving bestaat uit verschillende onderdelen en in deze stappen worden verschillende controles uitgevoerd:
• Inschrijven
Dit doe je online via de website. Je selecteert de beschikbare woningen van je voorkeur, die passen bij je inkomenssituatie. Tijdens de inschrijfperiode van ca. 2 weken kun je woningen selecteren en je bewijs van inkomen uploaden (zie documenten voor meer informatie) om je dossier compleet te maken. Let op de inkomenseisen, deze vind je terug in de FAQ bij ‘Toetsing en inkomen’.
• Voorlopige toewijzing
Na het aflopen van de eerste inschrijfperiode volgt de voorlopige toewijzing. De toewijzing wordt gedaan op basis van woningvoorkeuren, inkomenssituatie en compleetheid van het dossier. Je kunt via het IDD naar de beveiligde omgeving van DataKeeper waar je eenvoudig via DigiD jouw gegevens kunt delen. We toetsen je gegevens op echtheid en bekijken je inkomenssituatie en betaalverleden. Als er meerdere geldige inschrijvingen voor dezelfde woning zijn, dan wordt er geloot. De voorlopige toewijzingen worden bekend gemaakt per e-mail. Houd je mail dus goed in de gaten.
Bewaar je vragen over de woning of verdere toelichting op je inkomen voor na de toewijzingsronde, als je een voorlopige toewijzing krijgt is er voldoende ruimte om al je vragen te beantwoorden.
Wanneer je een voorlopige toewijzing ontvangt, kun je deze weigeren of accepteren middels de huurreservering. Na acceptatie van de toewijzing ontvang je per mail een bevestiging met daarin de instructies voor de afronding van de huurprocedure. De huurreservering van € 75,- kun je betalen via de betaallink in de mail. De woning wordt definitief voor jou gereserveerd zodra de huurreservering is ontvangen. De huurreservering ontvang je retour voor de oplevering zodra je het huurcontract hebt ondertekend. De uitslag van deze toetsing volgt uiterlijk na tien werkdagen, mits alle benodigde gegevens en documenten beschikbaar zijn gesteld door jou. Mochten er toch documenten ontbreken kan het voorkomen dat de toetsing langer duurt.
• Eindcontrole en definitieve acceptatie
Wanneer je dossier o.b.v. de toetsing volledig akkoord bevonden is, krijg je per email bericht dat je dossier is goedgekeurd en krijg je de huurovereenkomst digitaal ter ondertekening aangeboden. Deze onderteken je digitaal middels IDIN. Wijzigingen door de huurder op de huurovereenkomst zijn helaas niet mogelijk.
Je hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er zijn geen bemiddelingskosten/courtage. Voor oplevering van de woning dient de eerste maand huur, servicekosten, alle overige bijbehorende huurkosten en de eventuele borg te zijn/worden overgemaakt via internetbankieren. Een borg is niet standaard en wordt alleen gevraagd indien je niet (volledig) aan de inkomenseisen voldoet, een tijdelijke arbeidsovereenkomst hebt of zelfstandig ondernemer bent.
De huurreservering van € 75,- kun je zien als de zekerheid op een optie. Je ontvangt de huurreservering retour nadat je het huurcontract hebt ondertekent, in de week voor de sleuteloverdracht.
De inschrijving voor Jullensblok is gratis en kun je via de website starten.
Op basis van je inschrijving wordt er gekeken naar beschikbare appartementen en de door jouw ingevulde gegevens. Als jouw inkomen aansluit op jouw voorkeurswoningen en het appartement is beschikbaar volgt de voorlopige toewijzing. Het kan voorkomen dat er meerdere geschikte kandidaten, hetzelfde appartement als hun voorkeur geselecteerd hebben, in dit geval zal er geloot worden. Mocht jij niet bij de gelukkige zitten die in de eerste ronde een woning toegewezen krijgt, dan word je automatisch op de reserve lijst geplaatst.
Ben je wel een van de gelukkige die een appartement toegewezen heeft gekregen en je kiest ervoor om de voorlopige toewijzing te accepteren, dan word je gevraagd om de betaling van de huurreservering van € 75,- te voldoen. Met deze huurreservering bevestig je de acceptatie van de toegewezen woning. Het appartement is dan alleen voor jou gereserveerd!
Je ontvangt de huurreservering retour na ondertekening van het huurcontract, uiterlijk een week voor de oplevering van je appartement.
Na acceptatie van de toewijzing ontvang je per mail een bevestiging met daarin de instructies voor de afronding van de huurprocedure. We toetsen je gegevens op echtheid en bekijken je inkomenssituatie en betaalverleden. De uitslag van deze toetsing volgt uiterlijk 10 werkdagen, mits alle benodigde gegevens en documenten beschikbaar zijn gesteld door jou. Mochten er toch documenten ontbreken kan het voorkomen dat de toetsing langer duurt. Als er in deze toetsing falsificaties naar voren komen zal de huurreservering niet geretourneerd worden.
Na positieve afronding van de toetsing en dossiercontroles, wordt het huurcontract aangeboden. Als je besluit het aangeboden contract na positieve afronding van alle controles niet te accepteren, dan vervalt de huurreservering en wordt deze niet geretourneerd.
Jullensblok bestaat uit totaal 203 woningen verdeeld over 4 appartementsgebouwen: Gebouw A, B, C en D. De 4 gebouwen worden gefaseerd opgeleverd vanaf Q4 van 2024 tot Q2 van 2025.
Appartementsgebouw C wordt definitief opgeleverd op 19 en/of 20 november 2024. Daarna wordt gebouw B verwacht in medio Q1 van 2025 en gebouw D in begin Q2 van 2025.Vele professionals op de bouw zijn dagelijks bezig om deze mooie woningen op tijd op te kunnen leveren. Maar er kunnen onvoorzien omstandigheden zijn die de bouw vertragen of juist versnellen. Hierbij kun je denken aan weersomstandigheden zoals harde wind of vorst, maar ook het aanleveren van afbouwmateriaal.
Voorafgaand aan de oplevering ontvang je gedetailleerde informatie over de ingebruikname, verhuizing, energiecontracten enzovoorts. Wij streven ernaar om 4 weken voor de sleuteloverdracht je per mail en/of brief op de hoogte te stellen van de definitieve opleverdatum. Tijdens de sleuteloverdracht wordt je identiteitsbewijs gescand volgens AVG-richtlijnen op echtheid en registratie in vermissingen.
Let op: Totdat het laatste gebouw opgeleverd is, zullen er nog bouwwerkzaamheden plaats vinden waarbij enig overlast niet te voorkomen is.
Je bent vast heel nieuwsgierig hoe de appartementen eruit komen te zien! Om je alvast een beeld te geven van het uiteindelijke resultaat, geven wij een impressie met artist impressions. Je kunt de bouw live volgen via de Bouwcam.
Op de bouw is het niet mogelijk om gewoon even langs te lopen. Er zijn namelijk strenge veiligheidsrichtlijnen om ongevallen te voorkomen. Er komen vanaf de start verhuur ook foto’s beschikbaar. Deze vind je dan op deze website terug.
Naast de impressies en foto’s op deze website gaan we er alles aan doen om een kijkmoment te organiseren op de bouw. Schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven hierover.
Alle woningen beschikken over een eigen interne berging in de woning, waar bijvoorbeeld de wasmachine en droger geplaatst kan worden.
Onder de binnentuin wordt een parkeergarage met 125 parkeerplekken gerealiseerd, specifiek voor het project. De parkeerplekken zijn gekoppeld aan een deel van de woningen, dit staat in de woningomschrijving aangegeven. De kosten voor een parkeerplek (indien gekoppeld aan een woning) zijn niet bij de huurprijs inbegrepen en bedragen €100,- per maand.
Let op: Conform gemeentelijke richtlijnen hebben huurders geen recht op een parkeervergunning in de wijk.
Naar verwachting is de parkeergarage vanaf januari/februari 2025 gereed. Dat betekent dat er voor deze tijd nog geen gebruik gemaakt kan worden van de parkeerplekken. De kosten hiervan worden dan ook nog niet doorberekend en worden pas bij de opening van de parkeergarage in rekening gebracht.
Ja, er worden enkele parkeerplekken met een laadpaal gerealiseerd voor elektrisch parkeren. Indien de woning beschikt over een parkeerplaats en je gebruik wilt maken van elektrisch opladen, mag je dit aangeven in jouw inschrijving. Het is geen garantie dat alle aanvragen voor een parkeerplek met laadpaal ook daadwerkelijk worden toegekend.
Ja, er is per appartementenblok een algemene fietsenstalling aanwezig. Voor blok C is de fietsenstalling op het maaiveld aanwezig, voor de overige blokken is dit in de kelder.
De woningen van Wij Wonen zijn comfortabel en voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Maar wij winden dat wonen meer is dan je woning. Wonen doe je samen, vandaar onze naam Wij Wonen. Ben je benieuwd wat we doen. Kijk dan hier voor meer informatie.
De huismeester is het gezicht van de verhuurder op locatie en heeft een eerste toezichthoudende taak als het gaat om werkzaamheden die door leveranciers verricht moeten worden. Denk aan reparaties, schoonmaak- en onderhoudswerkzaamheden. Hij controleert en adviseert als het gaat om het naleven van de gedragsregels die in het wooncomplex gelden. Hij doet met regelmaat controlerondes en beheert de reservesleutels van algemene ruimten. Bij calamiteiten zorgt hij voor de eerstelijns-ondersteuning en schakelt externe deskundigen in.
Inschrijving
en documenten
1. inschrijven
Zoek in de kavelkaart (woningzoeker/woningvinder) naar je favoriete woningen (minimaal 1 en maximaal 10). Je kunt hier de woningen aanklikken. Vervolgens kun je de woning toevoegen aan jouw favorieten door te klikken op het hartje, de woningen worden dan toegevoegd aan je inschrijving. Boven in het scherm zie je dat de woning(en) aan jouw voorkeuren zijn toegevoegd door het cijfertje bij het menu item inschrijven.
Wanneer je de voorkeurswoningen hebt toegevoegd aan jouw favorieten kun je bovenaan klikken op ‘’Inschrijven” om verder te gaan met de inschrijving. De voorkeurswoningen die eerder al hebt toegevoegd aan je favorieten, worden hier automatisch meegenomen. Als er al een e-mailadres bekend bij ons is, gebruik dan dat e-mailadres. Verzend je voorkeurswoningen.
2. Online dossier
Wanneer je het inschrijfformulier hebt ingevuld en verstuurd, ontvang je een e-mail waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken voor jouw persoonlijke online dossier (IDD). Hierin kan je jouw persoonlijke gegevens inzien en eventueel aanpassen. Daarna upload je het bewijs van inkomen in de card “documenten”. Dit kan een UWV-document, een jaaropgave of een werkgeversverklaring zijn. Overige documenten zijn in deze fase van de inschrijving nog niet nodig.
3. Voorlopige toewijzing en huurreservering
We gaan op basis van jouw voorkeuren en ingevulde gegevens woningen toewijzen. Wanneer wij je een appartement voorlopig kunnen toewijzen ontvang je dit altijd per mail. In de mail ontvang je ook de instructie hoe je de toegewezen woning kunt accepteren.
Op basis van je inschrijving wordt er gekeken naar beschikbare woningen en de door jouw ingevulde gegevens. Als er meerdere geldige inschrijvingen voor dezelfde woning zijn, dan wordt er geloot.
Als jouw inkomen matched met jouw voorkeurswoningen en de woning is beschikbaar volgt de voorlopige toewijzing. Het kan voorkomen dat er meerdere geschikte kandidaten, dezelfde woning als hun voorkeurswoning geselecteerd hebben, in dit geval zal er geloot worden. Mocht jij niet bij de gelukkige zitten die in de eerste ronde een woning toegewezen krijgt, dan word je automatisch op de reserve lijst geplaatst.Ben je wel een van de gelukkige die een woning toegewezen heeft gekregen en je kiest ervoor om de voorlopige toewijzing te accepteren, dan word je gevraagd om de betaling van de huurreservering van € 75,- te voldoen. Met deze huurreservering bevestig je de acceptatie van de toegewezen woning. De woning is dan alleen voor jou gereserveerd!
Je ontvangt de huurreservering retour na ondertekening van het huurcontract, uiterlijk een week voor de oplevering van je woning.
4. Datakeeper
Na acceptatie van de toegewezen woning ontvang je per mail een bevestiging met daarin de link naar de Datakeeper omgeving van Jullensblok. Dit is een beveiligde omgeving via een koppeling met je DigiD. Hierin worden de gegevens gedeeld die noodzakelijk zijn voor de toetsing voor het huren van een woning. Het is mogelijk dat er gevraagd wordt naar aanvullende documenten die nodig voor het beoordelen van de inkomenssituatie. We toetsen je gegevens op echtheid en bekijken je inkomenssituatie en betaalverleden. De uitslag van deze toetsing volgt na circa 1 à 2 weken, mits alle benodigde gegevens en documenten beschikbaar zijn gesteld door jou. Mochten er toch documenten ontbreken kan het voorkomen dat de toetsing langer duurt. Als er in deze toetsing falsificaties naar voren komen zal de huurreservering niet geretourneerd worden.
Na positieve afronding van de toetsing en dossiercontroles, wordt het huurcontract aangeboden. Als je besluit het aangeboden contract na positieve afronding van alle controles niet te accepteren, dan vervalt de huurreservering en wordt deze niet geretourneerd.
5. Contract | Retour huurreservering
Na positieve afronding van Datakeeper ontvang je het huurcontract. De huurreservering wordt teruggestort nadat je het contract hebt ondertekend in de week voor de sleuteloverdracht en oplevering van jouw appartement.
6. Sleuteloverdracht
Nadat het contract is ondertekend word je geïnformeerd over de exacte datum van sleuteloverdracht en de verdere opleverprocedure. Het is mogelijk dat er bij de ondertekening van de huurovereenkomst nog niet duidelijk is wat de exacte opleverdatum van je woning zal zijn. In dit geval ontvang je waar mogelijk, maximaal vier weken van tevoren de definitieve datum voor de sleuteloverdracht.
Bij Wooove werken we volgens de richtlijnen uit de Wet Goed Verhuurderschap.
Dit betekent dat woningen van jouw voorkeur worden toegewezen op basis van de best passende kandidaat volgens de volgende criteria: Financiële draagkracht en eventueel maximaal inkomen volgens gemeentelijke criteria. Aansluitend kunnen er voorrangsregels van toepassing zijn op middensegment woningen of bijzondere woonconcepten. Dit heeft te maken met sleutelberoepen, doorstroming vanuit sociale woningen of toewijzing op specifieke doelgroepen zoals bijvoorbeeld senioren of starters.
Als er meerdere gelijkwaardige passende kandidaten voor een woning zijn, dan selecteert het systeem willekeurig de kandidaat.
Nadat je een voorlopige toewijzing hebt ontvangen worden aanvullende gegevens opgevraagd. Dit kan onder andere doormiddel van digitale koppelingen van bevoegde instanties worden gedaan en doormiddel van jouw aangeleverde documenten waarmee ID, inkomen, woonsituatie, betaalverleden en kredietwaardigheid wordt getoetst.
Ben je van mening dat je gediscrimineerd bent, dan kun je via hier een melding maken bij het meldpunt in jouw gemeente.
Wij streven ernaar het verhuurproces zoveel mogelijk digitaal te laten verlopen. Door de digitale verwerking kunnen we sneller reageren, je beter ondersteunen en kun je vanuit huis alles organiseren. Vanzelfsprekend staan we jou ook graag persoonlijk te woord en helpen wij jou, zowel digitaal als persoonlijk, bij het vinden van de voor jou perfecte woning.
Bij de inschrijving is een bewijs van inkomen voldoende. Ben je in loondienst dan zien wij graag een werkgeversverklaring of het verzekeringsbericht van het UWV tegemoet. Ben je zelfstandig ondernemer dan zien wij graag je meest recente inkomensverklaring. Deze documenten mogen maximaal 3 maanden oud zijn.
Op basis van de ingevulde gegevens in het inschrijfformulier volgt de toewijzing. Na acceptatie van de toewijzing word je uitgenodigd voor de onlinecontroles middels een koppeling met je DigiD en overheidsgegevens. Eventuele aanvullende documenten worden alleen opgevraagd indien de onlinegegevens niet beschikbaar zijn.
Van iedere huurder en eventuele medehuurder is nodig:
· Kopie ID (geen rijbewijs) (niet voorzien van BSN-nummer)
* Paspoort staat BSN in onderste balk, bij een ID-kaart staat deze 2 keer op de achterkant.
· Uittreksel bevolkingsregister. Hierop staat je woongeschiedenis beschreven. Deze kan je opvragen bij de gemeente (van beiden, maximaal 3 maanden oud).
· Een verklaring van uw huidige verhuurder / hypotheekhouder (niet ouder dan 3 maanden). Dit is alleen voor u van toepassing
als u niet inwonend bent. Bent u wél inwonend? Dan hoeft u dit document niet aan te leveren.
Loondienst· Werkgeversverklaring
· Gewaarmerkte kopie arbeidsverleden en loongegevens van het UWV. Klik hier om te zien hoe je dit document kunt opvragen. Houd er rekening mee dat je dit document alleen kunt aanvragen met je DigiD.
Uitkering· Toezeggingsbrief UWV in plaats van werkgeversverklaring
· Gewaarmerkte kopie arbeidsverleden en loongegevens van het UWV. Klik hier om te zien hoe je dit document kunt opvragen. Houdt er rekening mee dat je dit document alleen kunt aanvragen met je DigiD.
Zelfstandig ondernemer/ZZP’er/directeur/aandeelhouder
Als ondernemer kun je jouw inkomen aantonen met een inkomensverklaring van de belastingdienst over de twee meest recente jaren. Dit formulier kun je gratis aanvragen via de belastingtelefoon 0800 0543 of door in te loggen met je DigiD op Mijn Belastingdienst. Let op: je kunt dit document alleen opvragen met een DigiD. Heb je geen inkomensverklaring? Dan is een accountantsverklaring met jaarrekening noodzakelijk.De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de standaard documenten aan te leveren:
· Inkomen aantonen met de inkomensverklaring van de belastingdienst. Deze kun je zelf aanvragen door in te loggen met je
DigiD op Mijn Belastingdienst. Klik hier om te bekijken hoe je dit doet. Let op: je kunt dit document alleen opvragen met je DigiD.
· Balans, winst- en verliesrekening over het meest recente volledig boekjaar.
· Accountantsverklaring (of inkomensverklaring van de belastingdienst).
· Uittreksel uit het Kamer van Koophandel register (max 1 maand oud)
Gepensioneerd/AOW-gerechtigd· Dient u de jaaropgaven van uw pensioen/AOW en de inkomensverklaring van de Belastingdienst te verstrekken.
· Kopie bankafschrift waarop storting van AOW zichtbaar is.
· Kopie bankafschrift waarop storting van pensioen zichtbaar is.
Heb je een koopwoning?Dan dient het inkomen voldoende te zijn om de hypotheeklasten én de huurkosten te dragen. Bij een koopwoning zijn de volgende situaties mogelijk en dien je de volgende documenten te uploaden:
De woning is verkocht:
· (Voorlopige) koopakte
· Jaaropgaven van hypotheekverstrekker óf een nota van afrekening
· Opdracht tot verkoop van de makelaar met verwachte opbrengstJe houdt koopwoning aan:
· Jaaropgaven van hypotheekverstrekker
· Bankafschriften met hierop de maandelijkse hypotheeklasten. Ook dien je er rekening mee te houden dat je vanuit de huurovereenkomst verplicht bent om je in te schrijven op het adres van de gehuurde woning. Eventuele hypotheekrenteaftrek komt hiermee te vervallen.Echtscheiding
In geval van scheiding is het van belang dat je jouw financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant of verklaring mediator, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.
Eigen vermogen
Indien jouw eigen vermogen meer dan € 20.000,- bedraagt en je wil dit (voor een deel) meenemen in de toetsing, dan dien je dit aan te tonen met een kopie dagafschrift van een Nederlandse bankrekening.Om identiteitsfraude tegen te gaan is het belangrijk om documenten aan te leveren die aan de AVG-richtlijnen voldoen. Dit houdt onder meer in dat je BSN en pasfoto niet zichtbaar mogen zijn. Hiervoor kun je gebruik maken van de KopieID-app van de Rijksoverheid. Daarnaast is het belangrijk om de documenten via het beveiligde online dossier aan te leveren en niet via e-mail.
Toetsing en inkomen
Om in aanmerking te komen voor een appartement in Jullensblok is het van belang dat je aan de inkomensrichtlijnen kunt voldoen en geen negatieve BKR/incassoregistratie hebt.
Om een woning te huren in Jullensblok, is de volgende minimale inkomenseis van toepassing:
Je hebt een vast aantoonbaar bruto maandinkomen van minimaal 3,5 x de maandhuur inclusief vakantiegeld.Of
Het jaarinkomen inclusief vakantiegeld en een vaste 13e maand is minimaal 42x huur excl. servicekosten.
Voorbeeld kale maandhuur (excl. servicekosten = € 875,- x de inkomenseis van 3,5x = € 3.062,- benodigd (gezamenlijk) bruto maandinkomen.· Beide inkomens mogen voor 100% meegeteld worden in het gemeenschappelijke inkomen.
· Garantstelling van ouders is alleen mogelijk indien de huurder voor minimaal 75% zelfstandig voldoet aan de inkomenseis.
· Studiefinanciering / DUO mag als extra inkomen mee worden gerekend.
· Bij pensioengerechtigden is huur excl. servicekosten max 30% van maandinkomsten.
· De kosten van bestaande schulden en alimentatie worden van het bruto maandinkomen afgetrokken.
· Standaard wordt er 1 maand borg gevraagd. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij een eigen bedrijf of een tijdelijk contract, zal de borg 2x kale huur bedragen.
Omdat een huurcontract wordt aangegaan voor minimaal 1 jaar, is het belangrijk dat je ook op langere termijn de huur kunt betalen. Daarom kunnen wij alleen rekening houden met een regelmatig dienstverband van minimaal 12 maanden. Ontvang je inkomsten uit uitzendwerk (fase B en C)? Dan mag het gemiddelde inkomen van de laatste 3 jaar worden meegenomen. Als je huidige inkomen lager is dan het gemiddelde van de laatste 3 jaar, dan geldt het huidige inkomen. Inkomsten uit uitzendwerk fase A of een 0-uren contract kunnen niet worden meegerekend.
Standaard bedraagt de waarborgsom 1 maand bruto huur (huurprijs incl. servicekosten e.d.) wanneer je voldoet aan de inkomensnorm met een vaste aanstelling.
Indien er sprake is van een tijdelijke arbeidsovereenkomst, DUO uitkering, zelfstandig ondernemerschap of andere mogelijk inkomens beperkende situatie, is de waarborgsom 2 maanden netto (kale huurprijs). De hoogte van de waarborgsom wordt voordat je het contract ontvangt vermeld.
Indien je niet (helemaal) voldoet aan de inkomenseisen of niet beschikt over de juiste documenten is het huren van een woning niet mogelijk.
We bekijken per woning of er kandidaten zijn die voldoen aan de eisen. Dit zijn er doorgaans velen. Pas wanneer er geen passende kandidaten meer zijn, bekijken we dossiers die niet volledig voldoen aan de eisen. Wanneer er dan een minimale afwijking is, kan er mogelijk een toewijzing volgen.
Twijfel je of je voldoet aan de inkomenseisen? Bijvoorbeeld omdat je wel genoeg verdient, maar pas sinds kort, of dat je in de nabije toekomst meer gaat verdienen? Het kan ook zijn dat je niet over alle documenten kunt beschikken. Dan is er maar één optie: Schrijf in met het inkomen wat je wél hebt en de documenten die je wél tot je beschikking hebt en schrijf bij je inschrijving een toelichting.
Er bestaat mogelijk een kleine kans dat we je dossier uiteindelijk wel kunnen beoordelen. Nogmaals, de kans is erg klein en er zijn namelijk op dit moment veel kandidaten die wel aan alle eisen voldoen. Complete dossiers die voldoen aan de gestelde eisen hebben altijd voorrang.
We kunnen je zonder inschrijving niet beoordelen, ook niet per mail of telefoon. Alleen met een inschrijving kunnen we beoordelen, we beoordelen alleen als we een woning kunnen toewijzen.
Huren
Huren in
Je huurt voor minimaal 1 jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen door de huurder, per de eerste van de volgende maand met een opzegtermijn van een volledige kalendermaand. Een voorbeeld: je geeft op 19 april aan dat je de huur wilt opzeggen, dan eindigt de huurovereenkomst op 1 juni.
Nee, je kunt alleen samenwonen wanneer er sprake is van een gemeenschappelijke duurzame relatie.
Ja, voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken worden bepaalde kosten gedeeld. Bijvoorbeeld voor de elektra en het schoonmaken van de lift, entree, trappenhuis, etc. Deze kosten worden betaald van de voorschotten servicekosten die de bewoners maandelijks betalen. Je ontvangt altijd hiervan een separate opgave en jaarlijks een overzicht van de servicekosten. Alleen de werkelijke kosten worden doorbelast. Als de werkelijke kosten lager uitvallen dan de voorschotten dan ontvangt u na de afrekening geld terug. Vallen de werkelijke kosten hoger uit dan dient u hiervoor bij te betalen. De samenstelling van de servicekosten is in een wettelijk kader bepaald. Meer informatie vind je op de website van de Rijksoverheid.
De maandelijkse voorschot servicekosten worden geschat op € 80,- per maand. Wanneer dit definitief is, communiceren wij dit op de website en per mail.
Nee, de huurprijs op de website is de kale maandhuur. Naast de huurprijs en servicekosten is de huurder verantwoordelijk voor het afsluiten van een contract voor water, elektra, warmtevoorziening, internet/tv, etc..
Daarnaast betaald de huurder een bedrag van €30,- per maand aan stofferingskosten (PVC-vloer en gordijnrails) en €30,- per maand voor de zonnepanelen.
Het is alleen voor gereguleerde (sociale) huurwoningen mogelijk huurtoeslag aan te vragen en die zijn er niet in Jullensblok.
Voor huurwoningen met een geliberaliseerde huurprijs geldt een jaarlijkse huurverhoging van maximaal CPI tenzij er vanuit overheidswege een toegestaan maximumpercentage geldt. De huurprijs wordt in dat geval met dat maximumpercentage verhoogd. In het geval van een gereguleerde huurprijs bepaalt de Rijksoverheid jaarlijks het percentage van de huurverhoging.
Kwaliteit en voorzieningen
De afbeeldingen zijn Artist Impressions. Bedoeld om je een indruk te geven van hoe een woning er uit kan zien. Het is niet per se een weergave van de door jou gekozen woning en kan dus afwijken. De woningen worden kaal opgeleverd met een afgewerkte badkamer, keuken en toilet. Wel voorzien van een PVC-vloer, afgewerkte wanden en gordijnrails. De indeling van de woning zie je op de plattegrond bij de woning. De ligging van de woning kun je zien op de verdiepingsplattegrond.
NB. De Artist Impressions en plattegronden komen met de nodige zorg tot stand, toch kan er onverhoopt een fout ingeslopen zijn. Aan de impressies en plattegronden kunnen geen rechten worden ontleend.
Nee, de woningen worden voorzien van een luxe keuken met inbouwapparatuur en een moderne badkamer. De keuken -en badkameropstelling zie je op de plattegronden.
De woningen beschikken over een volledig uitgeruste witte keuken.
De keukens worden voorzien van al het benodigde keukenapparatuur waaronder een inductie kookplaat, afzuigkap, combimagnetron, vaatwasser en koelvriescombinatie.De badkamers in Jullensblok worden compleet en modern afgewerkt. De badkamer is voorzien van een douchehoek, wastafel met mengkraan, spiegel en elektrische radiator. De douchehoek wordt voorzien van een mengkraan, douchekop, glijstangset en douchegoot. Sommige appartementen zijn voorzien van een toilet in de badkamer en sommige appartementen hebben een separaat toilet. Bekijk de plattegrond voor de exacte opstelling.
NB: Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Er kunnen verschillen zijn per woning.
Er is een hangend wandcloset en een fonteintje met toiletkraan.
NB: Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Er kunnen verschillen zijn per woning.
Nee, alle woningen worden voorzien van een lichte houtlook PVC-vloer. De kosten hiervan worden middels ‘stofferingskosten’ doorbelast in de huurovereenkomst.
Ja. De buitenkozijnen van de woningen worden voorzien van een gordijnrails. De kosten hiervan worden middels ‘stofferingskosten’ doorbelast in de huurovereenkomst.
De wanden zijn afgewerkt middels wit spackwerk.
De wanden zijn volledig afgewerkt maar je mag de woning natuurlijk naar eigen smaak decoreren en inrichten. Het is toegestaan om de wanden te schilderen of te behangen. Deuren en kozijnen mogen niet geschilderd worden. En let op, bij het verlaten van het appartement dient de woning in oorspronkelijke staat achtergelaten te worden.
Het plafond is ca. 2,60m hoog.
Het plafond is afgewerkt middels wit spackwerk.
Elke woning beschikt over een individuele ventilatielucht/water combiwarmtepomp t.b.v. warmtapwater en cv-verwarming. De warmtepomp is aangesloten op de vloerverwarming. Bewoners kunnen zelf naar keuze een energieleverancier kiezen.
De mechanische ventilatie wordt aangestuurd d.m.v. de ventilatieluchtwarmtepomp en middels luchttoevoer door ventilatieroosters in de kozijnen.
Het type buitenruimte verschilt per woning en vind je terug op de woningplattegrond en/of in de woningomschrijving.
Tevens is er voor de bewoners een gezamenlijke binnentuin.
Ja, elk gebouw beschikt over minimaal 1 lift.
Ja, elke woning beschikt over 2 of 3 zonnepanelen per woning. De woningen in blok D beschikken over 2 panelen per woning, de overige blokken over 3 panelen per woning. De kosten van de panelen worden doorbelast in de huurovereenkomst. De opbrengsten van de panelen zijn voor de huurder. Verhuurder is niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor veranderende overheidszaken rondom wetgeving en vergoeding.
Het verwachte energielabel is minimaal label A++. De energie labels zijn pas definitief bekend bij oplevering dus hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Ja, de appartementen zijn voorzien van glasvezel.
Nee. Het is verboden in de woning (huis)dieren te houden.